V 21. storočí je linkbuilding naozaj nevyhnutnou súčasťou marketingových aktivít každej internetovej stránky. Internet výrazne ovplyvňuje naše životy a výrazne vie uľahčiť aj náš každodenný život. V internetovom prehliadači si jednoducho vyhľadáme produkt, službu, dovolenku alebo hocičo, čo by sme si chceli kúpiť a zobrazí sa nám niekoľko výsledkov. Ako však docieliť, aby práve naša stránka bola medzi prvými? Jednou z techník na optimalizáciu pre vyhľadávače sa používa práve linkbuilding.
Čo to vlastne linkbuilding je?
Linkbuilding je dlhodobá a systematická činnosť, ktorej hlavnou úlohou je zlepšenie pozícií kľúčových slov vo výsledkoch vyhľadávania a následnom zvýšení počtu návštevníkov web stránky. Linkbuilding, alebo aj tzv. tvorba spätných odkazov je veľmi dôležitá časť optimalizácie pre vyhľadávače. Odkazy, ktoré sa pri linkbuildingu využívajú sú napríklad: magazíny, resp. PR weby, odkazy z autoritatívnych stránok, odkazy zo sociálnych sietí (facebook, gmail, tweeter a podobne) alebo napríklad z diskusných fór.
Čo je cieľom linkbuildingu?
Cieľom likbuildingu je lepšia viditeľnosť webových stránok na miestach, kde ich potenciálny klienti hľadajú a taktiež šíriť pozitívne povedomie o brande, čiže značke. Linkbuilding dokáže zabezpečiť návštevnosť z veľkého počtu zdrojov v primeranom časovom horizonte, ale predovšetkým prostredníctvom fulltextových vyhľadávačoch.
Výsledky tvorby linkbuildingu však neuvidíte do hodiny, dňa či do týždňa. Pri budovaní povedomia o vašej webovej stránke musíte byť trpezlivý. Ako sa hovorí, že trpezlivosť ruže prináša, tak inak to nie je ani pri linkbuildingu. Jeho výsledky sa môžu teda prejaviť po približne dvoch mesiacoch, niekedy však aj skôr alebo neskôr. Pretože všetko závisí od úrovne online konkurencie vo vašej oblasti podnikania, od stavu vašej webovej stránky (onsite SEO), od veku domény, od veľkosti kampane, dostupného rozpočtu a od veľkého množstva ďalších onsite, ako aj offsite SEO faktorov.
Aké výhody linkbuilding prináša?
Medzi výhody, ktoré linkbuilding prináša patrí napríklad:
- Plošné zvýšenie návštevnosti internetovej stránky,
- Priamu návštevnosť z odkazov,
- Zvýšenie návštevnosti pomocou použitia kľúčových slov,
- Zvýšenie povedomia o značke vďaka ktorej si zákazníci ľahšie spoja váš produkt alebo službu.
Linkbuilding je teda rozhodne nevyhnutný pre podnikanie na internete, pretože dokáže vašu internetovú stránku posunúť na popredné miesta vo vyhľadávačoch.