S príchodom nových marketingových techník aktéri marketingového sveta dúfajú, že bude účinná. Rovnako tak bolo aj v prípade obsahového marketingu (názov je prekladom z anglického názvu content marketing). Aj keď sa prvý krát objavil pred viac než sto rokmi, postupom času si vydobyl prírastok marketingová technika 21. storočia. V minulosti ho aplikovali najmä väčšieho nadnárodné korporácie, dnes sa ním zaoberá aj nejedná menšia spoločnosť, ktorej činnosť je poháňaná cieľom uspieť v konkurenčnom boji a navyšovať svoje zisky.
Na akom princípe obsahový marketing funguje? Jeho oficiálny názov je odvodený od jeho podstaty, ktorou je obsah. Pre lepšie vysvetlenie – tvoriť kvalitný, zaujímavý, dôveryhodný obsah, ktorý zákazníka zaujme. Platí tu však jedno pravidlo. Tieto vlastnosti musia byť striktne dodržané, tvorba akéhokoľvek obsahu nezakladajúceho sa na pravde v podstate predstavuje zavádzanie zákazníka. Veľkým plusom je aj to, ak je obsah vytvorený tak, že zákazníka nielen zaujme, ale aj pobaví.
Obsahový marketing ovplyvňuje zákazníkov v akejkoľvek nákupnej fáze. Je veľmi bežné, že kvalitným obsahom sa firme podarí spropagovať aj taký produkt, o ktorom nemal zákazník vôbec tušenie. Zákazník tiež bežne pred samotnou kúpou určitý čas čaká, počas ktorého sa snaží vyhodnotiť všetky klady a zápory, ktoré by sa kúpou produktu mohli objaviť. Kvalitne vytvorený obsah ho dokáže prinútiť ku okamžitej kúpe produktu.
V dnešnom svete, plnom novodobých výdobytkov vedy a techniky akúkoľvek informáciu získame prakticky okamžite. Vďaka internetu na vyhľadanie problematiky nepotrebujeme čas dlhší než pár sekúnd. A práve internet sa považuje za najefektívnejšiu formu šírenia obsahu. Spoločnosť, ktorá má zaujem aplikovať vo svojich marketingových stretégiach obsahový marketing môže obsah zdieľať takmer kdekoľvek na internete – na sociálnych sieťach, šírením vtipných videí k danej problematike, zakladaním vlastných blogov či zdieľaním obrázkov. Fantázii sa medze nekladú, čím netradičnejšia forma šírenia, tým viac dokáže zákazníka upútať. Práve internet robí obsahový marketing takým atraktívnym – na to, aby sa dal aplikovať v praxi nepotrebujeme takmer žiadne finančné prostriedky. Je takmer zadarmo, jediné čo je spoplatnené je pripojenie k internetovej sieti. A vďaka tomu, že internetové pripojenie získame už takmer všade po celom svete, náklady na jeho prevádzku sú minimálne.
Obsahový marketing predstavuje z časového hľadiska dlhodobú podnikovú stratégiu. Ak má byť úspešná, musí k nej spoločnosť pristupovať naozaj zodpovedne a venovať jej niekoľko hodín svojho vzácneho času každý deň. Je úplne bežné, že výsledky ním dosiahnuté sa stanú viditeľnými až po niekoľkých rokoch. Ak sa však spoločnosť chystá podnikať dlhodobo, určite by mala o jeho použití porozmýšľať. Práve obsahový marketing spoločnostiam pomáha stať sa jednou na trhu oblasti, v ktorej podnikajú.